Catatan Yang Ditampilkan

KELAHIRAN SEKUNTUM CERMIN

Sabtu, 17 September 2022

SEBUAH NEGERI SASTERA

 

Sebuah negeri sastera yang sarat oleh kekalutan. Kalut jelek berpunca rasa tak enak kepada kedahuluan dari yang sepatutnya. 'Aku punya wang. Aku punya pemikiran. Aku punya cita-cita. Aku punya mungkin bakat. Itu aku punya suka. Salahnya apa?

Pada belahan dogma memang ada yang perlu dipeduli dan patut dihargai. Sambil antara belahan itu perlu disikapi sampah yang dengan sengaja diberi tantangan bau mengubah baunya dan persepsi.

Anda sepatutnya lebih besar sayang semangat itu tenggelam dalam gelora jiwa yang kelam serta berantakan.

Aku ingin ketawa, hanya baru ingin. Melihat sebuah negeri sastera, kononnya punya lesen ketamadunan. Huh!

RupHA

6 Februari 2018

Tiada ulasan:

Catat Ulasan